-

Maciej-Lodyga

Czy Polska potrzebuje nowej partii?

Spójrzmy jeszcze raz na poparcie partii w wyborach 2019 i 2023:

PiS: 43,59% - 35,38%

PO: 27,40% - 30,70%

SLD, NOWA LEWICA: 12,56% - 8,61%

PSL, TRZECIA DROGA: 8,56% - 14,40%

KONFEDERACJA: 6,81% - 7,16%

Wynik PO jest podobny – brakuje kilku procent do 1/3 elektoratu. Wynik mniejszych ugrupowań jest łącznie podobny – brakuje kilku procent do 1/3 elektoratu. W 2019 r. większe poparcie miała lewica a w 2023 r. - koalicja Hołownia – PSL. Pozapisowska scena polityczna jest podobna. Jest to około 65% społeczeństwa. W ostatnich wyborach wyraźny spadek odnotował PiS – o ponad 9%. Gdyby jednak porównać wynik PiS z 2023 r. z wynikiem z 2015 r. to różnica jest mniejsza. W 2015 r. na PiS zagłosowało 37,58%. Można powiedzieć, że poparcie PiS to mocne 7/20 - 2/5 społeczeństwa. Jaki z tego wniosek? Od kilku kadencji w wyborach zachodzą pewne tąpnięcia, ale w ogólności mocne ponad 1/3 społeczeństwa jest pisowska, niemal 1/3 społeczeństwa jest platformerska a 1/3 głosuje na mniejsze ugrupowania. Problem polega na zdolności koalicyjnej największych partii – PiS i PO. PO ma lepsze możliwości do zawierania koalicji. W 2015 r. małe ugrupowania były blisko progu wyborczego – niektóre pod, inne nad, ale zdobyły za mało, aby zdobyć dużo mandatów, dlatego PiS mógł rządzić sam. W 2019 r. PiS-owi udało się zdobyć rekordowe ponad 43%, więc znów nie potrzebował koalicjanta. W 2023 r. - po covidzie, nieudanej reformie sądownictwa, hiperinflacji i blamażu z reformą podatkową, nie mogło się ponownie udać. Doszło do tąpnięcia, ale i ono nie miałoby dużego znaczenia, gdyby PiS miał potencjalnego koalicjanta. Nie ma go i na razie nie ma na to szerszych widoków. PO – Trzecia Droga i Lewica przez wiele lat mają szanse mieć przewagę nad PiS-em. Jest to bój trzech na jednego. Zagadką jest Konfederacja i jej zdolności koalicyjne w przyszłości. Ww. układ ma szanse trwać kolejne kadencje, aby Polską rządziła grupa, która zdemontuje nam państwo, odbierze nam niepodległość i wprowadzi rewolucję obyczajową. Tym bardziej, że PiS z Morawieckim jako liderem zrealizował sporo marzeń UE (kamienie milowe), czym wyręczył PO i lewicę.

Tutaj stawiam pytanie: Czy potrzebujemy nowej partii, która byłaby niepisowska, ale niepodległościowa i konserwatywna a potrafiłaby przejąć część elektoratu Trzeciej Drogi i PO? Byłaby to partia, która mogłaby wejść w koalicję z PiS, ale jednocześnie pilnować go, aby nie szedł drogą Morawieckiego (UE), Ziobry (reforma sądownictwa) i doktorów od reformy podatkowej. Czy też należy liczyć na wzrost poparcia dla Konfederacji i mieć nadzieję, że to ugrupowanie pozwoli odzyskać Polskę dla opcji niepodległościowej? Pojawiła się partia Polska Jest Jedna, ale wygląda na to, że na razie jest za słaba. Bezpartyjni Samorządowcy także są na to za słabi. Oba ugrupowania zebrały razem 2,5%. Na razie nie ma widoków na zmiany na scenie politycznej, ale kto w 2010 r. myślał o Pawle Kukizie w Sejmie? Najważniejszy jest program – czy Polacy chcieliby kolejnego ugrupowania centroprawicowego albo prawicowego, bo trudno wymagać od osób z opcji niepodległościowej, aby mówiły jak politycy PO i Nowej Lewicy? Czy takie ugrupowanie byłoby tylko konkurencją dla PiS i Konfederacji czy też faktycznie udałoby mu się przejąć 5-10% elektoratu Trzeciej Drogi i PO? Jakie postulaty byłyby najważniejsze, aby przełamać podział na 1/3 (PiS) – 1/3 (PO) – 1/3 (reszta) i przechylić poparcie na korzyść ugrupowań o światopoglądzie prawicowym?

A czy byłoby miejsce dla partii, która chce zmienić same fundamenty obecnego życia społeczno – gospodarczego? Uważam, że drobne korekty na dłuższą metę nie zmienią Polski ani Europy. Tutaj potrzeba nowego impulsu. Aby uratować Europę potrzeba ludzi, którzy obalą idee, na których dzisiejsza Europa jest zbudowana: ideę państwa laickiego rewolucji francuskiej, ideę państwa totalnego niemieckiego socjalizmu i postulaty rewolucji seksualnej XX-XXI w. Francja rewolucyjna nauczyła nas, że głosowanie mas może decydować co jest dobre a co złe i tylko człowiek jest panem prawa stanowionego. Niemcy nauczyli nas, że państwo może kontrolować społeczeństwo i zarządzać ludźmi jak mrowiskiem. Seksrewolucja dąży do likwidacji wszelkich zasad w sferze obyczajowej, w której niemal wszystko ma być dopuszczalne, zmienne i czasowe: związki, rodzicielstwo, płeć, preferencje... Idee te doprowadziły Europę do stanu, w którym społeczeństwa utraciły zdolność do biologicznego przetrwania. Obawiam się, że kto będzie chciał działać w polityce, ale bez zakwestionowania ww. podstaw, i tak niewiele zmieni.

W sprzedaży jest moja książka pt.: „Chrześcijaństwo a duch świata Zachodu” dostępna u GM i w innych księgarniach oraz u mnie: [email protected]

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/chrzescijanstwo-a-duch-swiata-zachodu/



tagi: polska  pis  europa  wybory  po  partie 

Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 14:07
18     1268    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

mikklatka @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 18:12

Z punktu widzenia Platformy Obywatelskiej zdecydowanie tak, ich Polska potrzebuje nowej partii. Gra zresztą na to, choć nie całkiem wprost. Niewątpliwe jednak bardzo przydałaby jej się jakaś bogoojczyźniana, głosząca ostre, radykalne hasła i pohukująca groźnie prawica zdolna uszczknąć tyle procent PiS, by przy okazji kolejnych wyborów nie musieć się już martwić o utratę władzy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 19:17

A nie pomyślał Pan, że te proporcje na 3 × po 1/3 są celowe, czyli zamierzone, czyli specjalnie zaprojektowane? Oczywiście ktoś mi może zarzucić, że wpadsm w paranoję, bo twierdzę że wyniki wyborów są z góry zaplanowane. Ale jeśli uwzględni się taką okoliczność, że reżyser wie, zna pragnienia ogółu głosujących, to z łatwością może wykreować takie role i dobrać takich bohaterów/aktorów, że w zasadzie to nawet nie musi specjalnie jakoś poprawiać ręcznie tych wyników - ot takie tylko kosmetyczne poprawki. 

Ja zauważam taką zasadę, ktorą kieruje się reżyser - scena musi być silnie spolaryzowana dla widza, musi być podział na dibrych i złych, czarne i białe, ale jednocześnie NIKT nie może rządzić samodzielnie, bez wchodzenia w koalicję. Tu od razu chcę wskazać, że PiS też był taką koalicją (coś na wzór AWS), ale nawet gdyby ktoś się upierał że nie, to pragnę zauważyć, że akurat tak się "dziwnie" złożyło, że w senacie większość miała opizycja, a do tego sędziowie jakoś tak "dziwnie" byli anty-pisowscy.

Tak więc, to czy bedzie nowa partia, to zależy wyłącznie od reżysera. A reżyser ma swój plan i my go nie znamy i nie poznamy. Dlatego osobiście radxiłbym skzająć się czymś praktycznyn, a jak się już ktoś nudzi - bo na przykład dużo wolnego czasu - to proponuję, aby zamiast "działać" na niwie politycznej poszedł sibie jako wolontariusz do jakiegoś hospicjum, czy zakładu dla osób wymagających stałej opieki. Z pewnością to będzie o wiele konkretniejszegi i pożyteczniejszego dla ludzi niż zakładanie nowej partii i pisanie nowego programu partii.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 1 czerwca 2024 19:17
1 czerwca 2024 19:59

Popieram. Do tego codzienny różaniec. 

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @mikklatka 1 czerwca 2024 18:12
1 czerwca 2024 20:41

To może być coraz gorzej. Liderzy PiS w Polsce mówią o patriotyźmie i niepodległości a jak jechali do UE to mam wrażenie, że w kilka lat oddali więcej atrybutów władzy niż PO przez 8 lat. Poza tym PiS ma wielu liderów, któzy się spalili: Morawiecki działaniem dla UE, Ziobro - koalicjant, nie potrafił przeprowadzić dobrej reformy sądownictwa a popracie społeczne ku zmianom było ogromne. Wybory kopertowe bez podstawy prawnej to już było klasyczne działanie pozaprawne. Reforma podatkowa - nie potrafili policzyć dobrze procentów o czym świadczy szybkie obniżenie PIT w ciągu roku kalendarzowego - 1 lipca 2022 r. Covid - za łatwo rozdawano pieniądze, też branżom, które miały przestój maks. 1,5 - 2 miesiące. Nie pisałem o partii "bogoojczyźnianej". To jest rodzaj inwektywy, którą stworzyli ludzie z lewicy. Program - weźmy taką reofrmę sądownictwa. Po 20 latach pracy w branży prawnicznej rozpisałbym ją na 1 kartce w ciągu 2 godzin i dałaby lepsze efekty niż 8 letnie "wypociny" pisowców. :-))) 

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @OjciecDyrektor 1 czerwca 2024 19:17
1 czerwca 2024 20:48

NIe wierzę w odgórne sterowanie całą sceną polityczną. Niektóre partie miały swoich protektorów, inicjatorów, sponsorów, itd., ale nie wszystkie. I nie zawsze działało to na wyborców.

zaloguj się by móc komentować

mikklatka @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 20:58

A ja celowo napisałem kpiąco "bogoojczyźniana", bo w moim przekonaniu jedną z najgorszych politycznie rzeczy, która mogłaby się teraz w Polsce przydarzyć, to wyciągnięta z kapelusza nowa, lepsza prawica, która będzie jeszcze bardziej walić w PiS niż Konfederacja. Mówiąc krótko, najbardziej obawiam się właśnie wszelkich zaangażowanych szeryfów, którym się wydaje, że zbudowanie czego takiego jak PiS to pryszcz, a nie lata ciężkiej harówki u podstaw. To jak zawsze zakończyłoby się na jednym wielkim rozpieprzem i latami sporów wzajemnie prześcigających się w miłości do ojczyzny charyzmatycznych (we własnym mniemaniu) liderów kanapowych partyjek. Dlatego z góry dziękuję i odpowiadam: Nie, Polska nie potrzebuje nowej partii, a już szczególnie bogoojczyźnianej. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @OjciecDyrektor 1 czerwca 2024 19:17
1 czerwca 2024 21:00

Pan tak przechdził kiedyś koło jakichś ruchów antywojennych i ich namiotów z hasłem "Chcemy pokoju"(czy cuś takiego) a nie postawił obok namiotu "Chcę wojny-bolszewika goń".Może się pan przedstaić świadectwem pomocy i działania w hospicjum,domu pomocy etc.?Bo widzę ,że pan "...wiatrom rozumuje,praktykuje komu a sam nie widzi..." itd.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Adriano 1 czerwca 2024 21:00
1 czerwca 2024 21:15

Hehehe...zabolało? Nie powiem Panu komu pomagam i w jakim zakresie, bo nagrodę za to chcę otrzymać na tamtym świecie, a pański ewentualny podziw mnie interesuje tyle, co zeszłoroczny śnieg.  

Czytał Pan ze zrozumieniem mój komentarz? Chyba nie. Bo ja tam napisałem WARUNEK - jak ktoś ma dużo wolnego czasu. A uważam, że jak ktoś koniecznie chce zakładać nową partię, zamiast zmieniać na lepsze stare, to znaczy że albo ma dużo wolnego czasu albo jest cwaniakiem politycznym i liczy na naiwnych. Mało to powstało po 1989 nowych partii? PO była nową partią, PiS też, jeszcze nowszą jest Konfederacja, a najnowszą 3 Droga. Ja nie mam amnezji, więc po prostu wiem czym to się skończy. I pytam się - po co to?

 

zaloguj się by móc komentować

sebom @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 21:19

Panie Macieju, nowa partia potrzebuja lidera mającego charyzmaty i wizerunek aby przyciągnąć sympatyków, członków, wyborców, także wparcie finansowe, medialne, jakieś umocowania w służbach w kraju lub za granicą i do tego jakieś gwarancje, żeby się liderowi krzywda nie stała. Sld miało swojego Millera, Cimoszewicza, Samoobrona Leppera, UPR - Korwina, Kukiz - Kukiza, PiS - Kaczyńskiego, KO - Tuska itp. Wystarczy popatrzeć na historię Konfy, bez tych wymienionych atutów nie mogli przez wiele lat przekroczyć progu wyborczego. Teraz na naturalnego lidera konfy wyrasta Mentzen. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 21:20

Jeśli któraś z tutaj czynnych agentur uzna że kolejna partia jest jej choćby chwilowo potrzebna, to taka partia powstanie.

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Maciej-Lodyga
1 czerwca 2024 21:23

"Nie wierzę w odgórne sterowanie całą sceną polityczną"

Ależ proszę Pana demokracja jest , wyrażając  słowami B. Franklinal jak dyskusja trzech wilków i jednej owcy na temat co będzie do jedzenia na obiad. Dlatego ludzie, którzy głosują nie decydują o niczym , tylko ci , którzy te głosy liczą ( Stalin).

Co będzie w przyszłości wygłosił guru Lejb Fogelman w rozmowie z Weglarczykiem ... LIBERALNA demokracja .

Czyli mamy nowy ustrój, w którym lokalsi sprowadzeni są do zamieszkujących rynek do eksploatacji. Nie chcę pisać o geopolitycznych przyczynach takiego stanu bo i tak czytający wzruszy ramionami, a ja mogę urazić ewentualne uczucia nadziei do pewnego mocarstwa.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 1 czerwca 2024 19:17
2 czerwca 2024 15:31

Dokladnie  tak,...

...  niech  sie  wezma  ,,POPiSowe  poprawiacze  Polski,,  za  konkretna  robote,,...  bo  te  ich  ,,Fszystkie  zatroskane,  dete  projekty,  partie  i  programy,,  to  tylko  o  kant  d*py  potluc  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maciej-Lodyga
2 czerwca 2024 15:43

Wczoraj,...

...  pod  HM  ,,agitowal,,  Kaleta  i  Szczerba,  a  propos  ,,wyborUF  do  PE.  Szkoda,  ze  jakiegos  filmiku  z  tej  NEDZY  i  ZENADY  nie  nagral  jeden  i  drugi,  dety  CYMBAL,  jako  ,,nasz  pSZeTstawiciel,,  !!!

 

Samo  DZIADOSTWO.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @OjciecDyrektor 1 czerwca 2024 21:15
3 czerwca 2024 14:51

Ma Pan rację.Czytałem po łebkach i brzydko Panu odpowiedziałem .Korzystając z wolnej niedzieli trochę czytałem  o Rewolucji (anty) Francuskiej św. abp Pelczara  a w oko wpadł mi cytat św.Augustyna "Lepiej jest znać własne błędy niż badać wszystkie tajemnice natury oraz skrytości państw i rządów".

Masę czasu zmarnowałem na to drugie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 1 czerwca 2024 21:20
3 czerwca 2024 15:24

"Jeśli któraś z tutaj czynnych agentur uzna że kolejna partia jest jej choćby chwilowo potrzebna, to taka partia powstanie."

 

10/10 !!!

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Szczodrocha33 3 czerwca 2024 15:24
3 czerwca 2024 15:55

A my będziemy badać i "gonić króliczka" wystruganego przez służby .Dobre to jako hobby,byle nie za dużo.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Maciej-Lodyga
6 czerwca 2024 16:25

Przyznam, że zaintrygowała mnie książka kolegi nawigatora ...

Maciej Łodyga ... książka

A już fragment z jej opisu: 

"Osobiście czekam na polskie tłumaczenie broszury Marcina Lutra: „Przeciw papiestwu ufundowanemu przez diabła” (niem. Wider das Papsttum zu Rom, vom Teufel gestiftet), ponieważ nie znalazłem jej w języku polskim. Dla dobra ekumenizmu chciałbym przeanalizować także to, co spośród dzieł Lutra jest najbardziej kontrowersyjne"

To mnie nawet rozgrzał ... w takim podejściu ekumenizm ma być polityczny. I do tego kolega nawigator chce wymyślenia NOWEJ PARTII, nie takiej oczywiście jak to kolega chlor zaprezentował.

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @ArGut 6 czerwca 2024 16:25
7 czerwca 2024 19:26

Fragment o ekumeniźmie jest wynikiem lektury pism Lutra. Pisał ostro o papiestwie.  Zakwestionował wolną wolę, której brak przewraca całe chrześcijaństwo.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować